أشغال works 

︎︎︎




Only in Spring Stones Turn into Turtles, Did You Know?
mourning diary




 غُول خراب الشّمس
The Ghoul of Kharab al-Shams 

unfinished research




الصّورة كالسّيف إن لم تقطعها قطعتك

Image is like a sword if you don’t cut it, it cuts you




Where Does a Director Hide in a 360° Frame?
  يختبئ المخرِج في كادر °٣٦٠ ؟  أين




How a Photograph Assasinated Dead Lenin




عينيك التانية وحشتني
I miss your other eyes

 












Mark














مقطوعة من/إلى الأحبة : عدة مسارات صوتية موسيقية تتقلب بين عدة أجواء من الحزن
والفرح، الأسى والأمل، العزاء والألم حتى الفكاهة والهدوء. تتجسد هذه التقلبات من خلال مزج أصوات مختلفة مع بعضها البعض؛ حيث تم مزج أصوات قراءة القرآن من محمد عمران وعبد الباسط عبد الصمد، غناء أصالة يوسف، جوفيات من دروز فلسطين، مقاطع صوتية من أفلام عن نهر الفرات، فيديوهات مضحكة، لطميات شيعية وعتابا الجيش السوري مع عزف ارتجالي الكتروني والكمان الكهربائي. تتقلب الأجواء قليلاً ولكنها تندمج بسهولة وسلاسة مع الخلفية اللحنية/التشويشية الإلكترونية التي تستمر على طوال الألبوم تقريبا. هذا العمل مستخرج (مقطوع) من جلسة ارتجال صوتية من قبل عمرلين وبنت خجولة في هولندا المنفى والعزلة. هذا الألبوم قد يكون أيضاً ألبوم صور عائلي، لكن صورة طلسمية وحب طلسم، حيث يختل توازن الكلمة ما بين احتوائها في النص وفي الصورة الرمزية في آن، كما لطالما كانت هي حال الكلمة في الأغنية، ترتج ما بين النص اللغوي والصوت (القلب). نهدي هذا الطلسم من/إلى الأحبّة
عمرلين و بنت خجولة

A piece from/to the loved ones: multiple tracks that flicker between different sonic emotional spheres; from sadness to joy, despair, hope, consolation, pain to laughter and calmness. These oscillations take place through the presence of different sonic references: readings of Quran from Muhammed Omran and Abd al-Baset Abd al-Samad, the singing of Asala Yosef, Jofeat of the Druze of Palestine, samples from documentaries about the Euphrates, funny videos, latmyat of the Shia Islam, Ataba of the Syrian army, a Piano piece by Ghazale Moqanaki and Aleksandra Komsta with sounds of electronic improvisations. The sonic flickers smoothly come together with the melodic/noise sonic background that stays present for almost the entire play time. This work is extracted from an improvisation session between Omarleen and bent 5ajule that took place in the Netherlands, in exile. This album is perhaps a family photo album, as well; But a talismanic image, and a talismanic love. In a talisman, the word looses its body between a place in the text and a place in the image, maybe this had always been the position of the word in a song, flickering between language and voice (heart). We gift this talisman back (from/to) the loved ones.

By Omarleen and bent 5ajule



الألبوم الأول لأصوات ناقصة مع سوبر كوكو نور
ملبوس ترقص يتكون من ثلاثة مسارات (١- حضرة اللمس, ٢- سم الهاري, ٣- الهمس) تتمركز هذه المسارات على أصوات تم إنتاجها في جلسات صوتية ارتجالية تضمّنت شِعر و غناء و ضوضاء و موسيقى
يجسد هذا الألبوم رحلة الجسد من الهمس إلى اللمس فالرقص

The first album of Aswat Naqisa with Super Coco Noor
Malbous Tarqos: containing three tracks (1- Hadrat Al-Lams, 2- Sam Al-Hari, 3- Al-Hams), the first album of Aswat Naqisa captures the body's journey from being exposed to the whisperings of the soul, to getting touched by it, and then to the dancing.